Zbornik radova - 19. CARNetova korisnička konferencija CUC 2017 »
Primjenjivost naučenog – motivacijski čimbenik
Znanje programiranja, znanje bazičnih algoritamskih struktura, znanje planiranja putem algoritama je pismenost 21. stoljeća. Učenje takvog znanja nije jednostavno i zahtjeva kompleksne načine razmišljanja i veliki trud i potrošnju energije i vremena. Kako bismo učenike privolili učenju takvog znanja trebamo se ne smo okrenuti metodici poučavanja tog znanja već u nju ili paralelno s njom (u)graditi znanja i metode motivacije za tim znanjem. Za učenje pisanja i čitanja vidljiva je primjenjivost od samog početka učenja i ona se podrazumijeva jednako je i s matematikom (do određene razine), ali kod programiranja primjenjivost se pokazuje tek kada se stekne određena razina znanja pa tako rana odustajanja od učenja programiranja stvaraju probleme u samom učenju te kasnije imamo potencijalno mali bazen programera. Ovo istraživanje se bavi kako povećati početnu motivaciju učenika za programiranje kroz prikaz primjene programiranja na robotici, automatici i elektronici te kroz korištenje blokovskog programiranja (bez kodiranja). Istraživanje je bazirano na dvije hipoteze H1: Učenici su motivirani učiti samo znanje kojem vide primjenu i H2: Prikazivanje primjenjivosti programiranja povećava kratkoročnu motivaciju. Ispitivanje je napravljeno kroz samoprocjenu motivacije koristeći Lickertove ljestvice.
Zbornik radova - 19. CARNetova korisnička konferencija CUC 2017
Urednica
Ana Orlović
Naziv konferencije
Povezani znanjem (...25 godina)
Mjesto i vrijeme održavanja konferencije
Dubrovnik, 8. do 10. studenoga 2017. godine
Objavljeno
Zagreb, Hrvatska, studeni 2017.
Nakladnik
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet
www.carnet.hr
Josipa Marohnića 5, Zagreb
tel: (01) 6661 616
fax: (01) 6661 615
ISBN
978-953-6802-46-3