Skip to main content
CARNet Users Conference 2017

Cijeli program »
Prezentacija
View File
pptx
17.3MB

Zabavno učenje glagoljice

Interaktivnim predavanjem predstavit će se rezultati projektne terenske nastave u Istru na Aleju glagoljaša koja je pripremljena i praćena na društvenoj mreži Yammer, a tijekom koje su učenici na zabavan i iskustven način povezali učenje o starohratskome pismu glagoljici i hrvatskome srednjovjekovlju u realnom i virtualnom prostoru, sinkronim i asinkronim oblikom komunikacije i suradnje. Društvena je mreža iskorištena kao mjesto povezivanja učenika i dijeljenja ideja i sadržaja prije, tijekom i nakon nastave. Tijekom nastave učenici su se služili računalnim aplikacijama i alatima Glagopedijom i Glogenom za učenje o prvim hrvatskim pisanim spomenicima na glagoljici, a izrađivali i su i vlastite digitalne razglednice s glagoljičkim natpisima. Transliteracijska radionica u glagoljskome lapidariju na Aleji glagoljaša odrađena je s pomoću računalne aplikacije Učimo pisati glagoljicu Staroslavenskoga instituta, dok je zabavni dio nastave bio temeljen na uvježbavanju prepoznavanja glagoljičnih slova u računalnoj igri Osmosmjerka glagoljicom koja se odvijala u autobusu. Sama je terenska nastava dokumentirana digitalnim fotografijama koje su potom s digitalnim razglednicama objavljene na zajedničkoj stranici na Yammeru u obliku digitalne radno-dokumentarne mape. Terenska nastava planirana je konstruktivističkim pristupom učenju i poučavanju u kojemu se nastojalo razvijati generičke i stručne kompetencije s pomoću informacijske i komunikacijske tehnologije. Poznavanje još jednoga pisma za učenike može predstavljati i kompartivnu prednost na tržištu rada osmišljavanjem vlastitih poduzetničkih ideja na koje iz može potaknuti uporaba aplikacije Glogena.

Nataša Sajko
Medicinska škola Varaždin, Hrvatska

Nataša Sajko profesorica je hrvatskoga jezika i književnosti zaposlena u Medicinskoj školi Varaždin. Sudjelovala je u projektu ICT Curricula CARNeta i Agencije za odgoj i obrazovanje za izradu digitalnih nastavnih materijala i međupredmetnoga kurikula za osnovnu školu 2015. godine. Bila je članica stručne radne skupine za izradu prijedloga kurikuluma međupredmetne teme Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije i stručne radne skupine za izradu prijedloga kurikuluma Hrvatskoga jezika u sklopu Cjelovite kurikularne reforme, kao i članica stručne radne skupine za izradu prijedloga kriterija i preporuka kvalitetnih e-lektire u okviru projekta eŠkole (nositelji projekta CARNet i NSK) 2016. Urednica je i autorica portala Moja (m)ucionica od 2009. Autorica je udžbenika Buki i Glagolju za strukovne škole kao i čitanki istoga naslova (Alfa, Zagreb, 2013.). Aktivno primjenjuje suvremena načine, oblike i metode učenja i poučavanja, osobito za projektnu i istraživačku nastavu i nastavu usmjerenu na učenika i razvoj kompetencija.

 

Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2016 Zakon Group LLC