Skip to main content
CARNet Users Conference 2017

Cijeli program »
Puni tekst rada
View File
pdf
259KB
Prezentacija
View File
zip
31.8MB

Primjena scenarija poučavanja u nastavi- Osjet njuha

Primjena scenarija poučavanja- Osjet njuha Kako bi potaknula polaznike na razmišljanje o osjetilu njuha u prostoriju ću ispustiti malo intenzivnog mirisa (osvježivač zraka). Upitati ću ih što osjećaju, prepoznaju li miris. Polaznici će u skupinama razmijeniti mišljenja o tome na koji način su tako brzo osjetili intenzivni miris. Proces njegova nastanka prikazati će u obliku mentalne mape u alatu Bubbl.us (prijava je pomoću e-mail adrese). Zamoliti ću neke polaznike da izlože umnu mapu, a nakon izlaganja polaznici će pogledati kratku animaciju: Kako tvoj njuh funkcionira, koja će im omogućiti zorniju predodžbu kako nastaje osjet mirisa. Prateći tijek filma govoriti ću o tome kako tvari koje se nalaze u plinovitom agregacijskom stanju kroz nosnice dolaze do osjetilnih njušnih stanica smještenih u sluznici gornje strane nosne šupljine. Dlačice reagiraju na podražaj i predstavljaju dendrite živčanih stanica. Kad dendriti detektiraju prisutnost molekule neke tvari (kao što su primjerice molekule osvježivača zraka) stvara se živčani impuls koji se preko aksona prenosi na vlakna njušnog živca i dalje do središta za njuh u velikom mozgu. Nakon usvajanja dodatnih informacija uz pomoć animacije, raspraviti ćemo o ispravnosti umnih mapa te će polaznici ispraviti eventualne greške. Tako dobivena umna mapa poslužiti će kao plan ploče. Polaznici će gradivo ponoviti metodom igrifikacije na portalu Nikola Tesla (prijava s AAI@EduHr računom). Odigrati će igru: Receptori i podražaji- ulaskom u labirint upravljaju živčanim impulsom od vrata do vrata prikupljajući loptice energije. Na svakim vratima moraju odgovoriti na pitanje kako bi prošli kroz njih i izašli iz labirinta.

Ana Poropat Janković
Osnovna škola Klana, Hrvatska

Ana Poropat Janković rođena je 7. lipnja 1983. u Rijeci gdje je završila osnovnu školu i gimnaziju prirodoslovno matematičkog usmjerenja. Diplomirala je na Agronomskom fakultetu u Zagrebu 2007. godine te stekla zvanje mag.ing.fitomedicine. Dodatno pedagoško psihološko obrazovanje stječe na Filozofskom fakultetu u Rijeci 2015. godine. Redovito se stručno usvršava, a nakon što Osnovna škola Klana ulazi u projekt e -Škole redovito polazi radionice, predavanja, webinare i konferencije te uspješno primjenjuje IKT tehnologiju u redovnoj i dodatnoj nastavi prirode i biologije. Na STO 2017 bila je u ulozi autorice i voditeljice radionice "Primjeri dobre prakse iz biologije" te održala radionicu u dva navrata tijekom trajanja događaja.

 

Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2016 Zakon Group LLC