Cijeli program »
Primjena scenarija poučavanja u nastavi- Osjet njuha
Primjena scenarija poučavanja- Osjet njuha Kako bi potaknula polaznike na razmišljanje o osjetilu njuha u prostoriju ću ispustiti malo intenzivnog mirisa (osvježivač zraka). Upitati ću ih što osjećaju, prepoznaju li miris. Polaznici će u skupinama razmijeniti mišljenja o tome na koji način su tako brzo osjetili intenzivni miris. Proces njegova nastanka prikazati će u obliku mentalne mape u alatu Bubbl.us (prijava je pomoću e-mail adrese). Zamoliti ću neke polaznike da izlože umnu mapu, a nakon izlaganja polaznici će pogledati kratku animaciju: Kako tvoj njuh funkcionira, koja će im omogućiti zorniju predodžbu kako nastaje osjet mirisa. Prateći tijek filma govoriti ću o tome kako tvari koje se nalaze u plinovitom agregacijskom stanju kroz nosnice dolaze do osjetilnih njušnih stanica smještenih u sluznici gornje strane nosne šupljine. Dlačice reagiraju na podražaj i predstavljaju dendrite živčanih stanica. Kad dendriti detektiraju prisutnost molekule neke tvari (kao što su primjerice molekule osvježivača zraka) stvara se živčani impuls koji se preko aksona prenosi na vlakna njušnog živca i dalje do središta za njuh u velikom mozgu. Nakon usvajanja dodatnih informacija uz pomoć animacije, raspraviti ćemo o ispravnosti umnih mapa te će polaznici ispraviti eventualne greške. Tako dobivena umna mapa poslužiti će kao plan ploče. Polaznici će gradivo ponoviti metodom igrifikacije na portalu Nikola Tesla (prijava s AAI@EduHr računom). Odigrati će igru: Receptori i podražaji- ulaskom u labirint upravljaju živčanim impulsom od vrata do vrata prikupljajući loptice energije. Na svakim vratima moraju odgovoriti na pitanje kako bi prošli kroz njih i izašli iz labirinta.