Cijeli program »
Scientix: STEM 2.0 - Stimulirajuće, Timsko, Eksperimentalno i Motivirajuće poučavanje
Jedan od najljepših elemenata nastavničkog zanata je zainteresirati učenike da žele naučiti više. Čini se kako je teško preokrenuti nastavni proces da nastavne cjeline dolaze kao ispunjenje učeničkih želja i potreba a ne kao sljedeća točka u rigidnom planu i programu. Učenje uvidom, učenje putem samootkrivanja, poučavanje temeljeno na znanstvenim istraživanjima - sve su to moderni pojmovi ponekad vrlo teško ostvarivi u praksi. Zapitajte se: kako mogu svojim učenicima na jednostavan a efikasan, inovativan a jeftin, kratak a točan način objasniti što je znanstveno istraživanje? Znam li ja točno što bi to moglo biti? Kako im pokazati što je znanstveni pristup, što je teorijski model i čemu služi eksperiment? Kako se razvija model, zašto su neki kompliciraniji dok neki imaju pojednostavljenja? Kako dizajnirati pokus za provjeru hipoteze? Zašto je važno griješiti i kako iz grešaka učiti? Na ovoj radionici proći ćete kroz vježbe i aktivnosti kojima možete osvježiti nastavu te na zanimljiv način prezentirati učenicima svu ljepotu ali i kompliciran proces iza znanosti. Kroz vježbe koje im ne govore što trebaju znati nego ih potiču da žele saznati učenici postaju aktivni suučesnici vlastite izgradnje znanja.
Ova radionica ujedno je i najava u modularni trening za STEM nastavnike koji će im pružiti mogućnost razvoja nastavnih umijeća kojim bi obogatili proces učenja i poučavanja.
Bojan Markičević
Atelier des Jours à Venir, Pariz, Francuska, OŠ Velika Mlaka i XIII. gimnazija, Hrvatska
Bojan Markičević iskusan je facilitator i znanstveni komunikator koji je uključen u STEM obrazovanje kako kroz formalnu tako i neformalnu razinu. Radi kao učitelj fizike u OŠ Velika Mlaka te kao predavač transverzalnih znanstvenih vještina na dodiplomskom studiju "Granice znanosti o živim sustavima" pri Centru za istraživanje i interdisciplinarnost u Parizu u sklopu Sveučilišta Paris Descartes. U međunarodnoj neprofitabilnoj organizaciji Atelier des Jours à Venir radi kao viši savjetnik za znanstvenu edukaciju i komunikaciju. Od 2013. tijekom dvije godine suvodio je izborni kolegij za postdiplomske studente jednog od prestižnih sveučilišta u svijetu ETH u Zürichu (Švicarski tehnološki institut). Držao je predavanja i radionice na teme razvoja znanstvene komunikacije kao alata za mirno rješavanje sukoba po sveučilištima diljem svijeta kao što su Beijing University, Kina, VU Amsterdam University, Nizozemska, UCLA, Kalifornija, USA i St. Mary's University Adis Abeba, Etiopija. Predavač je na SISSA Masterclas znanstvene komunikacije u Trstu, Italija. Surađuje s Mrežom znanstvenih muzeja i centara u Beču, Austrija na edukaciji metodičara STEM nastave. U suradnji s CARNetom (Hrvatska akademska i istraživačka mreža) radi na razvoju i izvedbi edukacija i treninga za STEM nastavnike o inovativnim metodama poučavanja te implementaciji znanstveno-istraživačkog procesa u nastavi. Aktivno je uključen kao trener mentora u sklopu Ljetne tvornice znanosti od njezinih početaka 2007.g. Urednik je i voditelj popularno znanstvene radijske emisije Znanost na eteru na Radio Studentu. Rođen je u Sarajevu ali će za sebe često reći kako je stanovnik planeta Zemlje.