Cijeli program »
Inovativne metode izrade zadataka u sustavu Moodle
Sustav za upravljanje e-učenjem Moodle omogućuje nastavnicima organizaciju i izvođenje mrežnih kolegija. Između ostalog, Moodle ima mogućnost izrade testova ili domaćih zadaća za vrednovanje znanja te praćenje aktivnosti učenika i komunikaciju, čime se težište stavlja na formativno vrednovanje. Problem zadavanja domaćih zadaća zadanih u sustavu Moodle je brza adaptacija učenika na sustav vrednovanja zbog čega dolazi do tzv. digitalnog prepisivanja korištenjem računalnih alata i uređaja kao što su facebook, Viber, cloud servisi, mobilne kamere i sl. Također u slučaju testova u informatičkim učionicama učenici na različite načine pokušavaju rješenja testova poslati na računala drugih učenika (screen shoot-ovima ili povećanjem ekrana tako da učenici u zadnjim redovima vide ekrane u redovima ispred). Jedno od mogućih rješenja ovog problema bilo bi da svaki učenik dobije identični zadatak ali sa različitim vrijednostima varijabli. S druge strane izrada više verzija istog zadatka u sustavu Moodle od nastavnika zahtjeva značajan vremenski angažman u postojećem sustavu. Autori članka su razvili sustav za generiranje zadataka u sustavu Moodle uz pomoć freeware alata: programskog jezika Php, AutoIt alata i MS Excela, s ciljem postizanja jednostavnog, fleksibilnog i nadogradivog sustava za izradu testova i rješavanje online zadaće. U radu se opisuje način izrade zadataka i primjeri zadataka u tako osmišljenom sustavu za online zadaće. Provedeno je kratko istraživanje s ciljem usporedbe dvije grupe učenika opće gimnazije od kojih je jedna bila uključena u online sustav zadaće, a druga u klasičan takozvani „olovka-papir“ oblik zadaće.